Speedliner X1004 series
Stacja do automatycznego ustawiania geometrii kół.
Bezprzewodowy przesył danych poprzez Bluetooth pozwala na maksymalną mobilność pomiędzy stanowiskami.
Wyjątkowo szybkie urządzenie do geometrii kół.
Zajmuje niewiele miejsca, dzięki czemu praca z urządzeniem jest niezwykle wygodna.
Nie ma konieczności zachowania minimalnej odległości z przodu podnośnika.
Wygodna dla użytkownika możliwość ustawiania szafki z komputerem w dowolnym miejscu.
Może być używany na dowolnym podnośniku czterokolumnowym/ nożycowym na dowolnej wysokości.
Automatyczna kompensacja wysokości podnośnika.
Możliwość pracy z urządzeniem w przypadku braku zasilania sieciowego, dzięki bateriom.
Głowice pomiarowe można zdejmować w dowolnym momencie.
Wersja przeznaczona do montowania na kanale dostępna jest na zamówienie.
Oprogramowanie działające w systemie Windows umożliwia zarządzanie:
- bazą danych zawierającą informacje o ponad 90000 pojazdów (istnieje możliwość dodawania nowych pozycji).
- Szybkie wprowadzanie danych pojazdu modelem lub numerem V.I.N
Speedliner X1004
NIEZAWODNOŚĆ
System nie stwarza ograniczeń wynikających ze stanu pojazdu oraz oświetlenia w warsztacie.
Oprogramowanie dostosowuje i uaktualnia kalibrację na początku każdego pomiaru.
OPROGRAMOWANIE
Oprogramowanie zostało oparte o technologię "dotNET" systemu Windows Vista.
Program posiada funkcję grafiki 3D oraz bazę danych dla ponad 60 tysięcy pojazdów.
SPRZĘT
Komputer, 19`` monitor TFT, klawiatura, monochromatyczna drukarka laserowa.
GŁOWICE POMIAROWE
Ruchome głowice pomiarowe, zainstalowane na podnośniku, poruszają się wzdłuż podnośnika. Gdy głowice pomiarowe nie są używane, umiejscawiają się na końcu podnośnika, aby ułatwić umieszczenie tarcz na kołach.
Równocześnie rozpoczęta zostaje procedura autoustawiania, która ma na celu zapewnienie możliwie najlepszego pomiaru.
Dane pomiędzy głowicami i komputerem przesyłane są za pomocą technologii "Bluetooth".
TARCZE POMIAROWE
Tarcze pomiarowe umieszczane na kołach nie są wyposażone w żadne elementy elektroniczne, aby uniknąć problemów w przypadku ich upuszczenia.
Każda tarcza jest rozpoznawana na podstawie kodu kreskowego, co pozwala na zainstalowanie jej na dowolnym kole.
Aż 8 pomiarów na sekundę z dokładnością do 0,005° (pięciu tysięcznych stopnia) umożliwia najdokładniejszą i najszybszą regulację pojazdu.
W celu zaspokojenia zróżnicowanych potrzeb klientów urządzenie zostało wyposażone w 3 różne programy testujące:
- pomiar kątów bezpośrednich,
- pomiar kątów bezpośrednich + szybki pomiar kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy,
- pomiar kątów bezpośrednich + pomiar kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, pomiar kąta pochylenia sworznia zwrotnicy.
Istnieje również możliwość dodania poniższych programów testujących:
- Achermann - zwiększenie kąta skrętu kół,
- diagnostyka ramy lub płyty podłogowej,
- ustawiania zbieżności oraz kąta wyprzedzenia zwrotnicy dla kół kierowanych.
Wokół pojazdu powstaje idealny czworobok. Gdy pomiar zostaje zainicjalizowany głowice pomiarowe, które w pozycji bazowej znajdują się w rogach "czworokąta" poruszają się automatycznie w stronę tarcz pomiarowych umiejscowionych na kołach.
Po około 7 sekundach zostają zmierzone i zwizualizowane przednie oraz tylne kąty bezpośrednie, takie jak ustawienie zbieżne, ustawienie rozbieżne, kąt pochylenia obręczy koła oraz osiowość kół.
KOMPENSACJA
Kompensacja bicia obręczy koła nie musi być wykonywana dzięki sposobowi, w jaki zainstalowane są tarcze pomiarowe oraz ich samokalibracji.
Kompensacja może być jednak wykonywana zarówno poprzez " przepchnięcie" lub " podniesienie pojazdu", w zależności od zaleceń producenta.
MODELE:
SPEEDLINER X1004
Wersja wyposażona w funkcję elektronicznego pomiaru kąta skrętu
SPEEDLINER X1004I
Przystosowany do montażu w posadzce.
SPEEDLINER X1004S
Wersja z automatycznym pozycjonowaniem obrotowych tablic dostosowanym do toru pojazdu.
Oprogramowanie automatycznie zarządza funkcją blokada/ odblokowanie.
SPEEDLINER X1004SI
Instalacja w posadzce.
OPCJE
J20TD - 2000 kg
Pneumatyczno - hydrauliczny podnośnik.
STD4400A1T
Zestaw oświetlenia do instalacji na podnośniku J20TD.
STD4400A3 - L=1900 mm
Przedłużone najazdy.
Pulsujące kontrolki, gdy głowica przemieszcza się. Przemienniki LCD z tyłu głowic pomiarowych. Urządzenia zdalnego sterowania na każdej głowicy pomiarowej. |
Dane techniczne | Dokładność | Zakres pomiaru | Całkowity zakres pomiaru |
---|---|---|---|
Przednia oś | |||
Całkowita zbieżność kół | +/- 2` | +/- 2° | +/- 5° |
Połówkowa zbieżność kół | +/- 1` | +/- 1° | +/- 2°30` |
Przesunięcie osi | +/- 2` | +/- 2° | +/- 5° |
Kąt pochylenia obręczy koła | +/- 2` | +/- 3° | +/- 10° |
Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy | +/- 5` | +/- 10° | +/- 18° |
Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy | +/- 5` | +/- 10° | +/- 18° |
Tylnia oś | |||
Całkowita zbieżność kół | +/- 2` | +/- 2° | +/- 5° |
Połówkowa zbieżność kół | +/- 1` | +/- 1° | +/- 2°30` |
Przesunięcie osi | +/- 2` | +/- 2° | +/- 5° |
Kąt pochylenia obręczy koła | +/- 2` | +/- 3° | +/- 10 |
Osiowość kół | +/- 2` | +/- 2° | +/- 5° |